… så det var ikke nogen overraskelse – men jeg er sur alligevel!
Danske Banks filial i Brædstrup lukker helt – ikke bare for kontanter, som jeg løb ind i, da jeg ikke kunne sætte en pose mønter ind. Men HELT – også pengeautomaten.
De flytter til Horsens, angiveligt for at gøre det bedre! HA, ha! Hvad bilder de sig ind? Det kan da kun blive en bet for deres kunder, ikke mindst ældre, der f.eks. ikke har en PC og netbank, eller en bil for den sags skyld. Og I Horsens filialen kan man stå i kø i uendelighed, både for at blive betjent og for at hæve penge i automaten.
Nej, de kan tro nej! Jeg skal ikke være til grin for mine egne penge – så selvfølgelig skifter jeg til en anden bank – jeg er vist ellers en meget god kunde, der ikke volder meget besvær og ikke skylder noget, så nu vil jeg se, hvilke vilkår jeg kan få på den anden side af gaden.
Èn ting er at de har gjort det så dårligt, at de bliver nødt til at lukke en masse filialer – det er da dem selv, der ikke har forvaltet deres midler godt nok – men at de også vil bilde kunderne ind, at det skal blive bedre?!! Hvor dumme tror Danske Bank, at vi er?
Vi har bank i Brædstrup og det fungerer ganske upåklageligt, det meste foregår jo via Pc, andre ting kan ordnes over telefonen, og ca. en gang om året er vi i Brædstrup til møde. Så det er Ok. Men jeg forstår dig godt. Her i vores lille by er Nordea lukket, der er en hæveautomat, men det kan jo ikke bare helt gøre det. Håber du finder en brugbar løsning. Hilsen Joan M.
Ja, men det er jo lige det, Joan: hvis der så bare var en hæveautomat, men det bliver der heller ikke.
Jeg kommer næsten aldrig ind i banken, jeg klarer også det hele selv via pc og netbank, men jeg blev først arrig, da jeg ikke kunne få de ca 2000 kr i mønter talt op og sat ind – nu lukker det hele. Da jeg så samtidig hører fra mange, at der altid er meget lange køer i Danske Bank i Horsens, som man så skal køre efter – nej det vil jeg ikke være med til. Og hæve i en anden banks automat, det koster jo gebyr!
Der findes jo heldigvis andre muligheder.
Hanne jeg forstår dig bare så godt. Min gamle mor på 88 ville være helt på spanden hvis hendes bank lukkede helt. De fleste banker her i byen har begrænset “kontantkasse” tid – det vil sige at kassen måske kun er åben om eftermiddagen eller sådan. Men jeg hørte i radioen den anden dag at flere andre banker vil til at gøre det modsatte af Danske Bank, så det er ingen tvivl om at det Danske Bank er i gang med kommer til at koste dem mange penge.
Du skriver du er en god kunde – du skylder ikke noget – men det er jo netop det, de tjener jo noget mere på de kunder der har gæld, og de kunder bor så åbenbart kun i de helt store byer. 🙁
Du er slet ikke den gode kunde, du tror du er.
Altså set fra bankens side.
Du skylder nemlig ikke penge, og du har “været flink” og har lært at bruge netbank, så kassepersonalet er overflødiggjort.
Desværre.
Men skift du endelig. Vi har fået meget bedre service efter vi forlod Den Danske Banks skude og lagde til ved en mindre, men meget mere kundeminded bank.
Danske Bank har jo også indført specielle gebyrer, og de må jo alligevel betragte mig som “en god kunde”, for jeg kommer ikke ind under de gebyrer! En af mine sønner har sagt, at jeg netop er en interessant kunde for dem, fordi jeg har penge i banken!
Men det, jeg er mest sur over, det er netop som Anette nævner: de svigter totalt deres gode gamle kunder – gamle i både den og den anden sammenhæng! Og den ældre kunde, som først skal med bussen til en større by og derefter stå i lang kø for at blive ekspederet eller for at hæve i automaten (!!! det er vildt !!!), er helt afhængig af andres hjælp – er det rimeligt? FY føj!