Jeg synes godt nok, vi har forskellige problemer i disse dage – ikke alvorlige, men alligevel. For et par dage siden kunne vi ikke komme på nettet, og supporten foreslog, at vi prøvede forskellige ting af med den router, der muliggør, at begge PC’er har Internet. Modem og router og alle diverse ledninger ligger på gulvet under det fælles skrivebord, og der lå jeg så og rodede med supporten i røret, helt igennem ubekvemt! Og den unge mand var ikke særlig tålmodig. Han mente så, at det var routeren, der var stået af, og det kunne han ikke hjælpe med. I løbet af 2 dage har vi så ringet og ringet, fået løfter om tilbageringning, som ikke blev effektueret, og vi har absolut ikke kundskaber til den slags selv, ved dårligt nok, hvor de forskellige stik og ledninger skal tilsluttes! Det lykkedes dog at koble den ene PC direkte på modem’et, men netbank, mailboks osv i den anden kunne ikke benyttes.
Endelig i går kom Søren til at snakke med en person, der var virkelig forstående og hjælpsom, og faktisk havde han også løsningen: det var måske strømkablet til routeren, der var defekt, for det havde der været andre eks. på. Han sørgede for, at der blev sendt et nyt kabel, som vi fik allerede i dag, og han guidede os med tilslutning, meget tålmodigt, også da det viste sig, at vi selv havde lavet en fejl, så det varede lidt, før de begge var koblet på. Hvor er det dejligt med sådan en mand, som forstår, at vi er gamle mennesker, der godt nok er ivrige brugere af maskineriet – ikke mindst nettet – men at vores snilde i den retning er meget begrænset – og at det er dødbesværligt, når den ene kravler rundt under bordet og den anden ikke hører så godt og ikke forstår “sproget” så godt. Tak Carsten hos Dansk Kabel TV!