Der er en venlig sjæl, der har forsøgt at undersøge hos Forbrugerrådet Tænk, om det er lovligt, at Post Danmark ikke vil lade os bruge frimærker som betaling for forsendelse af pakker. Eller at de trækker 20% fra, hvis vi vil købe pakkelabels for frimærker.
Men det er der desværre ikke kommet noget ud af.
Svaret er:
I Danmark er frimærker ikke et betalingsmiddel, og Post Danmark kan som udgangspunkt derfor godt sige, at de ikke vil tage imod betaling i form af frimærker. Hvis de alligevel tager imod frimærker som betaling, skal de tydeligt oplyse om betingelserne herfor. Umiddelbart behøver de oplyse om det andre steder end hos dem selv, så deres kunder kan se disse betingelser. Hvis I ikke mener, de har oplyst korrekt om det, kan I klage til Trafik- og Byggestyrelse, der er klageinstans for Post Danmark. De kan kontaktes på tlf.: 7227 8800.I Danmark er frimærker ikke et betalingsmiddel, og Post Danmark kan som udgangspunkt derfor godt sige, at de ikke vil tage imod betaling i form af frimærker. Hvis de alligevel tager imod frimærker som betaling, skal de tydeligt oplyse om betingelserne herfor. Umiddelbart behøver de oplyse om det andre steder end hos dem selv, så deres kunder kan se disse betingelser. Hvis I ikke mener, de har oplyst korrekt om det, kan I klage til Trafik- og Byggestyrelse, der er klageinstans for Post Danmark. De kan kontaktes på tlf.: 7227 8800.
Havde jeg forventet mig noget? Nej, det havde jeg nok ikke, men jeg synes stadig, det er utrolig dårlig service først og fremmest, men også en besynderlig forretningsmoral.
Samtidig med, at man hører allevegne, at diverse postudbringning er helt uhørt langsom, så kan de åbenbart skalte og valte med borgerne = deres kunder, som de vil.
I Projekt Puttetæpper er vi nu gået over til, at man kan købe vores mønster via Mobilepay eller netbank, så vi skal nok klare os uden at betale 20% af frimærkernes værdi for at kunne sende en pakke ved hjælp af de frimærker, vi har købt hos dem!
De slår sig selv i hjel!