Det var rigtig hyggeligt, at mine nye naboer inviterede mig ind sammen med min genbo for at se, hvordan, de har indrettet sig.
Naboerne er 88 og knap 95 år og er kommet i orden på rekordtid ved hjælp af deres børn og svigersøn – som selv er pensionister!
Jeg syntes, der gik meget lang tid, før der var pakket ud og stillet på plads, dengang, jeg flyttede her til, og jeg tror, nogle af kasserne havde stået endnu, hvis min svigerdatter ikke havde taget en uges ferie for at hjælpe med de sidste (mange) kasser!
Desværre er det vores mindste hus, de har haft mulighed for at købe, dvs at de mangler det lille ekstra værelse, som vi andre har. Men alligevel er der både hyggeligt med billeder på væggene og nips på hylderne, blomster i vinduerne og en hyggelig atmosfære.
Konen har måtte nogle dage på sygehuset midt i det hele, men er hjemme igen, og de klarer sig rimeligt godt, selv om bentøjet ikke er i top. Som de selv sagde, så er det godt at vide, at hvis/når én af dem falder bort, kan den anden blive her. Det kunne ikke have ladet sig gøre i det hus, de nu har solgt.
De har fået opvaskemaskine for første gang i deres liv, og det er da en omvæltning ikke at skulle vaske op men vente, til der enten ikke er mere rent i skabene eller maskinen er fuld!
Derimod er det nærmest en katastrofe, at YOUSEE ikke kan få deres TV-signaler sat til før end den 30. januar, 3 uger efter indflytning! Katastrofe især fordi både radio, TV og konens alarm kører igennem samme telefon! Det kan jeg altså ikke forstå!
Vi fik en kop kaffe og en småkage og fik en god snak! Så nu kender vi hinanden, det er rart for alle parter.
Hvis det er hendes nødkald der køre gennem telefonen, kan hun bare bede om en af de nye modeller, lige som den jeg har fået. Den har sit eget telekort og ringer op lige som en mobil telefon til vagtcentralen.
De har snakket med flere omkring problemet – også brandstationen, men ingen kan hjælpe!
Det nødkald jeg har fået kræver ikke telefon forbindelse, da det har sit eget telekort.
Og det er brandstationen der har sat det op, så de har nok snakket med den forkerte eller sagt at de fortsat skal beholde deres fastnet nummer, hvad vi ikke har mere. For så flytter de sikkert bare det gamle nødkald når der igen er hul igennem linjen.
Kan problemet være, at det ikke er den kommunale hjemmepleje, de har?
Ved jeg ikke.